Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Κίνδυνος για τις τράπεζες τα δάνεια ναυτιλιακών


Aυξάνονται οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που στέλνουν πλοία της δεκαετίας του 70 και του 80 στα διαλυτήρια καθώς οι αξίες τους έχουν καταρρεύσει ενώ καθίσταται αδύνατη η εξασφάλιση ναύλου.

Τις τελευταίες μέρες πώλησαν πλοία τους για σκράπ οι εταιρίες: Alcyon Shipping, Marmaras, World Management, Costamare, Danaos και Technomar, Ηellenic Star, Endeavour. Πρόκειται για πλοία ξηρού φορτίου και για πλοία μεταφοράς κοντέινερ τα οποία πωλήθηκαν σε αρκετά χαμηλές τιμές.Στο μεταξύ άλλη μία εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, η TopShips του Ευάγγελου Πιστιόλη μαζί με την ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το τελευταίο τρίμηνο, γνωστοποίησε και τον κίνδυνο που υπάρχει να μην αντεπεξέλθει σε τεχνικούς όρους των δανείων της.Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της TradeWinds η εταιρία προσθέτει ότι εφόσον αυτό συμβεί τότε είναι πιθανό οι τράπεζες να προχωρήσουν σε κατασχέσεις περιουσιακών της στοιχείων και η ίδια να πωλήσει πλοία της. Ο οικονομικός διευθυντής της TopShips δήλωσε ότι δεν πρέπει να δημιουργείται πανικός καθώς λόγω της κρίσης αναμένεται πως τέτοιες ανακοινώσεις θα αποτελέσουν πρακτική και για άλλες ναυτιλιακές εταιρείες.Πριν από την TopShips, η DryShips του Γιώργου Οικονόμου είχε ενημερώσει το επενδυτικό κοινό πως πιθανόν να μην αντεπεξέλθει σε τεχνικούς όρους των δανείων της.

Nα σημειωθεί ότι λίγο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης Πιστιόλης και Οικονόμου βρίσκονται σε συζητήσεις για την εξαγορά της TopShips από την Dryships αλλά οι εξελίξεις στην διεθνή οικονομία διέκοψαν απότομα τις διαπραγματεύσεις.

Ενας από τους σημαντικότερους όρους των δανείων αφορά τις αξίες των πλοίων.

Κίνδυνος 
H JP Morgan σε ανάλυση της σημειώνει ότι και άλλες εισηγμένες ναυτιλιακές αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να μην είναι σε θέση να καλύψουν όρους των δανειακών τους συμβάσεων με τις τράπεζες.Σύμφωνα με την JP τέσσερις ή πέντε ναυτιλιακές φαίνεται να βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση. Ο αναλυτής της J Chappel εκτιμά ότι ανάμεσά τους είναι: η Νavios Holding της Αγγελικής Φράγκου, η Genco του Π Γεωργιόπουλου και η Eagle Bulk του Σ Ζούλα.Ο κ Chappel υπολογίζει πως τα πλοία - περιουσιακά στοιχεία των εταιρειών έχουν χάσει τουλάχιστον το 50% της αξίας τους σε σχέση με τις τελευταίες αγοραπωλησίες που έγιναν στην αγορά.Ο αναλυτής της JP Morgan πιστεύει ότι αυτό που χρειάζεται τώρα είναι οι τράπεζες να συνεργαστούν με τους πλοιοκτήτες προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: